דר' סיון תמיר משמשת כחוקרת בכירה ויועצת מדיניות במכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה. היא שימשה כרכזת הוועדה העליונה לניסויים רפואיים בבני אדם (מנהלת מדור הלסינקי) במשרד הבריאות, וכחוקרת ביחידה למדיניות גנטית וביואתיקה שבמכון גרטנר לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות בריאות. בעברה שימשה ד"ר תמיר כממונה על ייעוץ מדיני וקשרי חוץ במשרד המשפטים.

דר' תמיר היא חוקרת בתחום המשפט והביואתיקה, עם התמחות בגנ-אתיקה (Genethics). היא בעלת תואר שלישי במשפטים מן האוניברסיטה העברית שבירושלים. עבודת הדוקטורט שלה עסקה בהיבטים משפטיים ואתיים של השבחה גנטית פוסט-נטאלית של ילדים, והיא חברה בוועדה המייעצת לביואתיקה של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

מחקרה של דר' תמיר התמקד בטכנולוגיה העתידנית של השבחה גנטית של בני-אדם, תוך חקר השיקולים האתיים והמשפטיים הנוגעים לזהות, זכויות ילדים וחובות הוריות, ותפקידה של המדינה בהקשר זה. תחומי העניין המחקריים העיקריים שלה הינם בשדה המשפט הרפואי והביואתיקה, ובמיוחד גנ-אתיקה, אתיקה של טכנולוגיות חדשניות ומידע רפואי/גנטי, אתיקה של טכנולוגיות רבייה, נוירואתיקה, אתיקה של מחקרים קליניים, ומדיניות בריאות. במחקריה הקודמים בחנה את ההשלכות האתיות-משפטיות והמעשיות של בדיקות גנטיות זמינות ישירות-לצרכן (DTC genetic testing); ההשלכות האתיות והמעשיות של ריצוף כלל-גנומי וכלל-אקסומי, תוך התמקדות בסוגיית הממצאים האקראיים (incidental findings); את החובות האתיות של תורמי זרע לגלות מידע גנטי אישי; ואת אקלים נתוני העתק הבריאותיים (big health data) לשימוש ברפואה מותאמת-אישית, בישראל.

ד"ר תמיר הינה עמיתת הוראה בפקולטה למשפטים שבאוניברסיטת חיפה ומלמדת מזה מספר שנים בתוכנית לתואר שני במשפט ובריאות.