ד"ר נילי קרקו-אייל היא מרצה בכירה בפקולטה למשפטים של חיים סטריקס, המכללה למינהל, ישראל. מחקריה, שפורסמו בכתבי עת מובילים, עוסקי בתחומי הביו-אתיקה, בריאות הציבור, רשלנות רפואית, זכויות חולים ודיני נזיקין. היא מומחית במחקר תיאורטי, השוואתי ומשפטי.

ד"ר קרקו-אייל הוא בעל תואר LL.B מבית הספר למשפטים באוניברסיטת תל אביב ותואר Ph.D. במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. לאחר לימודיה היא התמחתה בבית המשפט העליון אצל כב' השופט מצא.

ד"ר קרקו-אייל שותפה בפרוייקטים מחקריים רבים, ובינהם קבוצת המחקר "חיסון בישראל" (מרכז אדמונד ג' ספרא לאתיקה, אוניברסיטת תל אביב). בוסף לפעילותה המחקרית ד"ר קרקו-אייל לוקחת חלק משמעותי בגיבוש מדיניות ציבורית בתחומי הבריאות. בין היתר היא תרמה לשינוי מדיניות בתחום הטיפול בא-נשים אינטרסקס ובתחום תביעות ההולדה בעוולה. ד"ר קרקו-אייל הובילה את הקליניקה המשפטית לזכויות מטופל, העוסקת בנושאים של חלוקת משאבי בריאות, הזכות לטיפול רפואי, נגישות לשירותי בריאות, זכויות המטופל, ובריאות הציבור.

ד"ר קרקו-אייל לוקחת חלק פעיל בהנהגת והובלת פעילות המרכז הבינלאומי לבריאות משפט ואתיקה מזה שנתיים. היא חברה בוועדה האקדמית של המרכז ובוועדה האקדמית של כנס המרכז שיתקיים השנה. ד"ר קרקו-אייל תורמת בנדיבות מניסיונה המקצועי, האקדמי והמעשי העשיר בתחומי הביו-אתיקה וחקיקת הבריאות בישראל והיא חוקרת פורה העובדת בשיתוף פעולה באופן קבוע עם חוקרים נוספים הפועלים במסגרת המרכז.