ד"ר איילת שי היא מנהלת המחלקה האונקולוגית במרכז הרפואי לגליל. היא בעלת תואר  MD ו-PhD  מהטכניון. היא מומחית באונקולוגיה וברפואה פנימית ומרצה לאונקולוגיה ולאתיקה רפואית בפקולטה לרפואה באוניברסיטת בר אילן. היא חברה במועצה הלאומית למניעה, אבחון וטיפול במחלות ממאירות, ממלאת מקום יו"ר וועדת הלסינקי במרכז הרפואי לגליל וחברה בוועדת האתיקה.

במקביל לעבודתה הקלינית עוסקת ד"ר שי במחקר קליני ומעבדתי בתחום הסרטן. בשנים האחרונה היא זכתה במספר מענקי מחקר מטעם המשרד לפיתוח הנגב והגליל.

ד"ר שי משלבת מחקר קליני שמטרתו שיפור הטיפול במחלת הסרטן, לצד מחקרים מתחומי מדעי החברה והביואתיקה, לרבות רפואה ומגדר. בין היתר כתבה ד"ר שי מחקרים הנוגעים לביקורת פמיניסטית על הפרקטיקה הרפואית. כמו כן חוקרת ד"ר שי היבטים בינואתים במדיניות בריאות בטיפול בחולים סופניים ושאלות של נגישות לטיפול פליאטיבי.

ד"ר שי לוקחת חלק פעיל בפעילות המרכז הבינלאומי לבריאות משפט ואתיקה מזה שנתיים. היא חלק מצוות החוקרים המוביל של המרכז וחברה בוועדה האקדמית ותורמת רבות מנסיונה המחקרי הקליני העשיר כמו גם מנסיונה המקצועי בתחום הרפואה. ד"'ר שי כתבה ביחד איתי ועם ד"ר מאיה פלד-רז נייר עמדה בנושא תיעדוף בטיפול רפואי שהוגש למשרד הבריאות ואנו עובדות על מחקר משותף בנושא העוסק בעמדות של אנשי רפואה ביחס לתיעדוף ומוגבלות.