פורום חיפה ללימודי מוגבלות

הפורום מבקש לקדם את תחום לימודי המוגבלות באוניברסיטת חיפה ובאזור הצפון במטרה לקיים דיונים ביקורתיים רב-תחומיים בשאלות הקשורות בהבניה החברתית והתרבותית של מוגבלות ובזכויות אנשים עם מוגבלויות תוך חיבור בין מומחים בתחום בארץ ובעולם. 
תחום המוגבלות קורא תגר על הגישה הרפואית והאינדיבידואלית למוגבלות ומבקש לשנות את המשמעות המיוחסת למוגבלות ולחשוף את מערך יחסי הכוחות לו נתונים אנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים והפעילות האנושית. הפורום מקדם דיון אקדמי וציבורי במשמעויות וההשלכות של גישה זו על תחומי המשפט, המדיניות והביואתיקה בסוגיות מגוונות, החל מתעסוקה ובטחון סוציאלי, דרך זוגיות ומשפחה ועד לשאלות של מתן טיפול רפואי והחלטות הקשורות במוגבלות בתחילת ובסוף החיים. 
הפורום משמש פלטפורמה המחברת בין חוקרים, אנשי מקצוע, ארגוני חברה אזרחית, פעילי זכויות ופעילי שטח לקידום, ביסוס והטמעה של חשיבה ביקורתית על מוגבלות, של עשיה חברתית ברוח זו ושל מדיניות התואמת את העקרונות הנובעים ממנה.

אנחנו מזמינים אתכם.ן לבקר בדף הפייסבוק של פורום חיפה ללימודי מוגבלות על מנת להתעדכן בפעילות.

Disability Power דרך נצנצים
מפגש עם רונה סופר לציון היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. האירוע התקיים באוניברסיטת חיפה ביום שני 5.12.2022 בשעה 17:00-19:00.
 
רונה סופר, קולנוענית נה ומנחה למיניות בריאה בשיחה על Disability Power דרך נצנצים. ייצוג של נכות בריאה. רונה דיברה על עשייתה והשינוי החברתי שהיא יוצרת דרך נקודת ראות אחרת של קושי ומוגבלות.
מפגש פתיחת שנה תשפ"ג – פורם חיפה ללימודי מוגבלות
המפגש יהתקיים פרונטלית, באוניברסיטה, ביום 9.11.2022 בין השעות 17:00-19:00.
נושא ההרצאה "אנשים עם מוגבלות שכלית כמשתתפים וכשותפים למחקר ולתוכניות הדרכה" במפגש זה ירצה פרופ' מוריס פלדמן, פסיכולוג קליני וחבר סגל אקדמי במחלקה ללימודי מוגבלות ובמחלקה ללימודי ילדים ונוער באוניברסיטת ברוק בקנדה.
פרופ' פלדמן הוא חוקר בעל שם עולמי בנושא של הורים עם מוגבלות שכלית, ובעל נסיון עשיר של מעל ל-40 שנה בעבודה עם הורים עם מוגבלות שכלית ולקויות למידה מורכבות. במסגרת ההרצאה פרופ' פלדמן ישתף בעבודתו בנוגע לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ובפרט מוגבלות שכלית כמשתתפים ושותפים למחקר ולפיתוח תוכניות בשדה.

מפגש פתיחה לשנת תשפ"ב בנושא "הזכות להורות של אנשים עם מוגבלות בישראלתמונת מצב והמלצות לכיווני פעולה"

המפגש יתקיים ביום 23.1.2022 בשעה 18:00.
המפגש יעסוק בדו"ח החשוב בנושא "הזכות להורות של אנשים עם מוגבלות בישראל: תמונת מצב והמלצות לכיווני פעולה". אנו נ

ארח את מחברות הדו"ח -עוה"ד רוני רוטלר מהקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות באוניברסיטת בר אילן ועו"ס יונית יונית אפרתי מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
לצפיה בהקלטת המפגש היכנסו: 

קול קורא לכנס אספנט למדיניות חברתית

מדי שנה נערך במוסד אקדמי אחר כנס אספנט למדיניות חברתית. השנה הכנס יערך בבית הספר לע"ס באוניברסיטה העברית, והמוקד שלו הוא אי-שוויון ומדינת הרווחה הישראלית. במסגרת הכנס, אנו, פורום חיפה ללימודי מוגבלות והמרכז ללימודי מוגבלות באוניברסיטה העברית, נערוך זרם בנושא "אנשים עם מוגבלות ומדיניות חברתית בישראל: בין צמצום להרחבת אי-השוויון".
 
אנו מזמינים/ות אותכם/ן להגיש הצעות להרצאות העוסקות בנושא זה. עדיפות תינתן להרצאות בעלות אופי מחקרי, על סוגיו השונים (תיאורטי, אמפירי, יישומי ועוד), ולכאלו העושות שימוש בתיאוריות משדה לימודי המוגבלות.
ללא קשר לזרם בנושא זה, אתם/ן מוזמנים/ות לשלוח הצעות להרצאות בנושאים אחרים הקושרים לכנס. לפרטים ראו קול קורא של הזרם וכן קול קורא של כנס אספנט. הכנס עצמו יערך ב-6.2.2022.
 
בברכה,
ד"ר שגית מור,  ד"ר נילי ברויאר, ד"ר ענת גרינשטיין וד"ר רוני הולר

מפגש עם פרופ' רוזמרי גרלנד-תומפסון בנושא מוגבלות וביו אתיקה

סמינר החוקרים של המרכז לבריאות משפט ואתיקה, בשיתוף עם פורום חיפה ללימודי מוגבלות ערך מפגש מקוון במסגרתו הרצתה אחת החוקורת הבכירות בתחום המוגבלות כיום תרצה פרופ' רוזמרי גרלנד-תומסון.

המפגש נערך ביום ג' 8.6.2021 בין השעות 19:00 – 20:30.

 

מפגש פתיחה של פורום חיפה ללימודי מוגבלות

פורום חיפה ללימודי מוגבלות, הפועל תחת המרכז, מוגבלות שמח ערך מפגש פתיחה השנתי בנושא: אנשים עם מוגבלות בדיור חוץ ביתי: סוגיות אתיות בזמן הקורונה. המפגש התקיים בזום, ביום חמישי 7.1.2021, בין השעות 14:00-16:00. במפגש נדונו בסוגיות אתיות של ימי הקורונה והמדיניות, לרבות הגבלות המפגשים עם בני המשפחה, על אנשים עם מוגבלות המתגוררים בדיור חוץ-ביתי.
הדוברים/ות בפאנל:
גב' נעמה לרנר
גב' בשמת קוריאת-ברקן, דיירת במערך דיור קשר הפרחים
מר יואב קריים, מנהל שותף של האשכול לפיתוח ושינוי חברתי, בית איזי שפירא
מר רועי רוזן, מנהל מקצועי, ארגון רמות
גב' נילי ריימונד, ליווי וסיוע למשפחות מיוחדות, אימא פעילה
בהנחיית:
ד"ר כרמית-נעה שפיגלמן, החוג לבריאות נפש קהילתית, פורום חיפה ללימודי מוגבלות, אוניברסיטת חיפה
 
 
 

כנס "היום שאחרי התיעדוף" בשיתוף נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות

כנס בן 3 ימים שהתקיים בתאריכים 2.12.2020, 3.12.2020 ו – 9.12.2020 לציון 20 שנה לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. היום הראשון של הכנס עסק ביחסים שבין תיעדוף, מוגבלות ויבואתיקה. הדיון התקיים בהשתתפות ד"ר שגית מור, ראש המרכז.